Ma már nincs jelentős különbség a használtautó és az újautó finanszírozási lehetőségei között, a használtautó finanszírozás is viszonylag egyszerű, és elég jó ajánlatokat lehet kapni.
Általános szabályként elmondható, hogy érdemes csak neves finanszírozó céggel intézni a finanszírozást, mert ellenkező esetben nagyon drága lehet a finanszírozás, és magasabb a kockázat is. A saját erő általában min. 20%-tól indul, és max. 80%-ig terjed, az autó életkorától és a finanszírozási formától függően. Az autófinanszírozáshoz általában ma már elegendőek a személyazonosságot igazoló okmányok és jövedelemigazolás. A futamidő általában 12-84 hónap között változik. A legöregebb finanszírozható autó 12-14 éves, de az autófinanszírozás le kell fusson az autó max. 15 éves koráig. A kamatok tekintetében a nagy autófinanszírozó cégek ajánlatai között 2-5% különbség is felfedezhető, a kisebb cégek ajánlatai még ennél is drágábbak lehetnek. Ma már elterjedt, hogy a forint alapú autófinanszírozás mellett deviza alapú finanszírozás is választható, ami a havidíjak tekintetében induláskor mindenképpen kedvezőbb. Ezt az előnyt azonban egy hosszabb futamidő alatt egy kedvezőtlen deviza/forint árfolyamváltozás a visszájára is fordíthatja, vagy legalábbis leronthatja. A 24-36 hónapnál hosszabb futamidő esetén tehát a forint alapú autófinanszírozás mindenképpen kiszámíthatóbb, így sokkal kockázatmentesebb.
Érdemes a gépjármű adásvételi szerződés megkötése előtt előzetes hitelelbírálást kérni, nehogy később kényszerhelyzetbe kerüljünk. Megkötött adásvételi szerződés esetén ugyanis kötelesek vagyunk megvenni az autót még akkor is, ha a finanszírozó nem ad hitelt a vásárláshoz, vagy nem olyan feltételekkel ad.
Ha tudjuk, hogy mennyi ideig lesz szükségünk az autóra, akkor nem érdemes a szükségesnél sokkal hosszabb futamidőt választani, mert a futamidő vége előtti szerződés lezárás komoly anyagi veszteséget jelenthet. Ennek oka, hogy a kamatokat nagy részét már a futamidő első felében kifizetjük, így egy korai lezárás esetén ezeket már nem tudjuk megúszni, vagy visszakapni.
Ha cégként kívánjuk az autót finanszíroztatni, előtte mindenképpen beszéljünk egy finanszírozási szakemberrel és a könyvelőnkkel, így sok kellemetlenséget és felesleges költséget takaríthatunk meg cégünk számára.
A márkakereskedőknél és a nagyobb használtautó kereskedőknél elvileg több finanszírozó ajánlata közül választhatunk, főként a nagyobb finanszírozók ajánlatait kínálják.
Érdemes tehát az autó kiválasztását követően a kereskedő finanszírozási ajánlatával a kézben ellátogatni egy-két autófinanszírozóhoz közvetlen ajánlatkérésre. Számokban szinte biztos, hogy jobbat fogunk kapni, de az is szinte biztos, hogy sokkal bonyolultabb lesz az autóhitel ügyintézés, hiszen a kereskedőnek bejáratott kapcsolata van a saját finanszírozójával. A finanszírozási szerződés megkötésének és finanszírozó általi jóváhagyásának időszükséglete egyszerűbb esetben néhány óra, bonyolultabb néhány nap.
A kisebb használtautó kereskedőknél nem mindig találjuk meg a nagy autófinanszírozók ajánlatait, de itt is van lehetőség finanszírozásra, bár ezek a fent említettek szerint drágábbak, és talán nagyobb a bennük rejlő kockázat. Sokszor tapasztalható, hogy ezeknél a finanszírozóknál az ajánlat esetleg félrevezető módon van tálalva, ezért minden esetben részletesen nézzük át a feltételeket, számoljunk, és vessük össze más ajánlatokkal.
Kamatmentes autófinanszírozás konstrukció, használtautó hitel nem létezik, ez csupán reklámfogás. A kamatokat, ha adott esetben ezt nem is így nevezik, mindig ki kell fizetni. Ha ilyet hirdetnek, akkor vagy kiderül, hogy mégsem kamatmentes, vagy, ha mégis az, akkor az autó vételárába már beépítették a kamatokat. Ha nem vagyunk résen, akkor könnyen előfordulhat, hogy az olcsónak tűnő ajánlat lesz a végén igazán drága. Hasonló a helyzet akkor is, amikor azt ígérik, hogy a casco biztosítás nem feltétele a finanszírozásnak, hiszen a kockázatot valakinek mindig vállalni kell. Ilyenkor általában az autófinanszírozó cég köt cascót az autóra, és ennek díját beépíti a finanszírozásba. Az ügyfél szempontjából ez azonban mégsem olyan kedvezőtlen, mert a finanszírozó cég sokkal kedvezőbb biztosítást tud kötni a használt autóra, mint maga az ügyfél. Tudni kell még, hogy a finanszírozó által megkötött casco biztosítás nem nyújt minden kárra fedezetet, továbbá az ügyfélnek minden esetben alá kell írni egy nyilatkozatot, amelyben tudomásul veszi, hogy a keletkezett kár összege rajta behajtható.