Honda Civic hibrid

A Honda 2006-ban kezdte az új négyajtós Civic hazai forgalmazását. Ezzel együtt az itthon eddig nem árusított hibridmodell is beszivárgott a magyar piacra.

A Toyota Priusszal ellentétben a hibrid Honda nem önálló típus, hanem egy olyan Civic, amelyben az 1,3 literes, 95 lóerős benzinmotornak egy húsz lóerős villanymotor segít a jobb menetteljesítmények, valamint a gazdaságos és környezetbarát működés elérésében.  A Civic Hybrid tehát műszaki felépítésében is eltér a Priustól, amit a benzinmotorhoz csatlakozó, valódi fokozatmentes automatikus sebességváltó is mutat. A Japánból érkezett Civic Hybrid külsőre szinte csak az eltérő keréktárcsákban különbözik a Törökországban készülő négyajtós testvéreitől. A műszerfalon a plusz műszerek árulkodnak, míg a hátsó ülések mögött rejtőző akkumulátorok nemcsak a csomagtartó méretét csökkentik valamelyest, de bővítését is megakadályozzák. A tengelyirányban is állítható kormánykerék és a kiváló első ülések nagyon jó vezetési pozíciót eredményeznek. A futómű kissé feszes, az utastér zörejmentes, csendes, csupán magas fordulaton tolakodik be a motor zaja. Az amúgy sem vérpezsdítő menetteljesítményeket még rosszabbnak érezzük a fokozatmentes váltó miatt, s a gázpedál mélyebbre nyomása a fogyasztást is hátrányosan befolyásolja. Nekünk kíméletes autózással sem sikerült a gyári fogyasztást elérnünk, de a bő 5,5 literes érték sem rossz egy ekkora, automatikus váltós autótól. A városi átlag viszont talán még jobb lenne, ha üresben nem indulna be feleslegesen a benzinmotor. Amennyiben kiválasztott magának egy jó állapotú, használt Honda Civic hibrid autót, a használtautó hitel kalkulátor segítségével kiszámolhatja, mekkora várható törlesztőrészlet mellett finanszíroztathatná a gépkocsit. Az autó felszereltsége gazdag, a függönylégzsák, a menetstabilizáló és a sebességrögzítő berendezés is alapáron járt. Csupán a metálfényezés és a bőrkárpitozás volt feláras.