Csökkenhetnek a lízingdíjak

Nem kérdés, hogy a XXI. század első nagy pénzügyi válságának egyik legnagyobb kárt szenvedett gazdasági szegmense az autóipar.

Neves gyártók adósodtak el, zártak be, vásárolták fel őket, de legalábbis szüneteltetni kényszerültek tevékenységüket. 2009-ben az újautó értékesítés mértéke 60%-kal esett.

Hogy milyen összefüggésben áll ez a hitelezéssel?

Autóhitel esetén, akár hitel, akár autólízing konstrukcióról beszélünk, a lízingdíjat (havi törlesztő) a futamidő lejártakor esedékes maradványérték jelentősen befolyásolja. A válság hatására a lakossági szektor kevesebb új autót vásárol. Viszont autóra továbbra is szükség van, volt és lesz: ergo várhatóan megnő a kereslet a használtautó piacon. A növekvő kereslet a piacgazdaságban felfelé húzza az árakat, s természetesen a várható árakat is. Tehát egy-egy lejárt vagy bedőlt autóhitel esetén a fedezetként szolgált autó maradványértéke a korábbinál magasabb lesz. Ezt a változást hamarosan a lízingcégeknek is figyelembe kell venniük.